روابط عمومی شریک استراتژیک بنگاههای اقتصادی و رکن تصمیمگیر آنها است. در جهانی که نظام اقتصاد بر «بازار عرضه» استوار است، نمیتوان بدون اتکا به شیوههای حرفهای ارتباطات، مخاطبشناسی و برندینگ، به فعالیت ثمربخش بنگاهها امید بست. ارتباط سازنده با مخاطبان، مشتریان و سهامداران مسئولیت دشوار فعالان عرصه روابط عمومی است. واحدهای حقوقی در دادگاه و در فضای حرفهای از منافع بنگاهها دفاع میکنند، واحدهای روابط عمومی در خیابان و در پهنهای به وسعت جامعه. وظایف متنوع روابط عمومی و گستردگی اقدامات و فعالیت فرازمانی و فرامکانی آنها، فعالان این حوزه را انسانهایی کوشا، سریع، شجاع و عملگرا بار آورده است. کار ویژه آنها اعتمادبخشی، برندسازی، پاسخگویی، حفاظت از منافع سازمان و آگاهیبخشی است.
مسئولیتهای روابط عمومی در بنگاههای بزرگ و چندوجهی مثل شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری که از سویی با انبوه سهامداران و ذینفعان محترم و از سوی دیگر با صدها پرسنل بخش تولید بهخصوص کارگر زحمتکش در شرکتهای تابعه مواجه است؛ دشواریها، حساسیتها و مخاطرات دوچندان دارد. بیتردید بخشی از آرامش حاکم بر عرصه عمومی شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری، خوشنامی و اعتبار وصندوق و آبرومندی هلدینگ صباانرژی در سایه تلاش همکاران در واحد روابط عمومی هلدینگ و روابط عمومی شرکتهای تابعه است. اینجانب 27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همکاران زحمتکش خود در روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری و همه فعالان عرصه ارتباطات و رسانه تبریک میگویم و از خدای متعال توفیق روزافزون آنها در خدمت به توسعه کشور را مسألت میکنم.