ضمانت تایر:
هر تایر نو تولید شرکت ایران یاسا که بیشتر از 12 ماه از تاریخ خرید (درصورت ارائه رسید خرید دارای مهر و امضاء از طرف نماینده) و یا بیشتر از 12 ماه از تاریخ تولید (درصورت عدم ارائه رسید خرید) آن نگذشته باشد و در شرایطی غیر از موارد عنوان شده در بخش “مواردی که شامل ضمانت نمی باشند” غیر قابل استفاده باشد از سوی شرکت ایران یاسا تعویض خواهد شد.
- خریدار مسئول نگهداری مناسب از تایر، عملکرد درست و قانونی موتورسیکلت می باشد.
- رعایت میزان باد و بار تایر مطابق دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده موتورسیکلت، اطلاعات تایر، اعلان و محدودیت های درج شده بر دیواره تایر.
- تنظیم فشار باد بطور مداوم بوسیله فشار سنج تایر
- بازرسی تایر به منظور رویت صدمات یا فرسایش غیر طبیعی درصورت وقوع.
حقوق قانونی:
بنا به حد مجاز تعیین شده توسط این قانون، ایران یاسا برای:
- هر گونه زیان تجاری
- هر آسیبی مربوط به مالکیت هر چیز به جز خود تایر
- هر نوع دیگری از آسیب های تصادفی، غیر مستقیم، خاص یا آسیب های تبعی ناشی از هر دلیلی به هر قدر که باشد،مسئول نمی باشد.
مواردی که شامل ضمانت نمی باشد:
- تایرهایی که عمق آج رویه آن ها بر اثر سائیدگی کمتر از 0.8 میلیمتر شده است.
- تایرهایی که به دلیل نوع موتورسواری غیر استاندارد، بصورت غیریکنواخت در قسمت هایی عمق آج رویه آن ها بر اثر سائیدگی کمتر از 0.8 میلیمتر شده است.
- تایرهای استفاده شده در مسابقات، رقابت های دیگر ویا استفاده شده در سرعت هایی بیشتر از محدوده قانونی درنظر گرفته شده برای تایر.
- تایرهای نوع بزرگراهی یا جاده ای که در جاده های خاکی و غیر آسفالت مورد استفاده قرار گرفته باشد ویا هر گونه مصرفی که توسط تولید کننده موتورسیکلت توصیه نشده باشد .
- تایرهای مورد استفاده در موتورسیکلت هایی که به عنوان کشنده مورد استفاده قرار می گیرند .
- استفاده از تایرهای تیوبلس (Tubeless) در رینگ های نیازمند به تیوب.
- عدم استفاده از تیوب برای تایرهای علامت گذاری شده با عبارت نیازمند تیوب “Tube Type” .
- تایرهای استفاده شده با تیوب های مستعمل، آسیب دیده یا سایز نادرست.
- تایرهایی تعمیری و یا تایرهایی که در بخش هایی از آن تغییراتی صورت گرفته باشد.
- تایرهایی که درون آن ها با هر نوع موادی به جزء هوا پرشده باشد. این موارد شامل مواد تزریق شده توسط بالانس کننده های خشک/ مایع یا درزگیرها و یا هر ماده ای که بعنوان پرکننده در داخل تایر استفاده گردد.
- تایرهایی که بوسیله انواع خرابی خطرناک جاده ای از قبیل پارگی، پنچری، بریدگی یا به علت بوجود آمدن اشکال در موتورسیکلت ، آتش سوزی، تماس با مواد خورنده ، سواری در حالت پنچری ، بالانس نامناسب ، نقص در سیستم تعلیق ، تنظیم باد نامناسب، اعمال بار بیش از حد ، نصب نامناسب تایر روی رینگ یا نصب تایر بوسیله تایلیور؛ یا بر اثر چرخش در گِل، برف، شن، یخ یا حین بالانس نمودن موتورسیکلت یا تست دینامومتر دچار آسیب شده باشند.
- ترک حاصل از اوزون یا آب و هوا برای تایرهای تمیز شده با اسپری (Dressing) یا مواد تمیز کننده ناسازگار یا ارائه شده بعد از 24 ماه پس از تاریخ تولید.
- فرسودگی های ناشی از قرار دادن تایر در معرض عوامل جوی و محیطی همچون تابش مستقیم نور آفتاب یا انبارش نادرست تایر.
- درصورتیکه تیوب مصرفی تولید شرکت ایران یاسا نباشد.
توجه : برای ایمنی بیشتر ضروریست تا در هنگام تعویض تایر های نوع تیوب تایپ ، تیوب نیز تعویض گردد .
ضمانت تیوب:
هر تیوب نو تولید شرکت ایران یاسا که بیشتر از 12 ماه از تاریخ خرید (درصورت ارائه رسید خرید دارای مهر و امضاء از طرف نماینده) و یا بیشتر از 12 ماه از تاریخ تولید (درصورت عدم ارائه رسید خرید) آن نگذشته باشد و در شرایطی غیر از موارد عنوان شده در بخش “مواردی که شامل ضمانت نمی باشند” غیر قابل استفاده باشد از سوی شرکت ایران یاسا تعویض خواهد شد.
خریدار مسئول نگهداری مناسب از تیوب، عملکرد درست و قانونی موتورسیکلت می باشد.
- رعایت حفظ باد در تیوب و میزان بار مطابق دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده موتورسیکلت، اطلاعات تایر، اعلان و محدودیت های درج شده بر دیواره تایر.
- تنظیم فشار باد بطور مداوم بوسیله فشار سنج تایر
حقوق قانونی:
بنا به حد مجاز تعیین شده توسط این قانون، ایران یاسا برای:
- هر گونه زیان تجاری
- هر آسیبی مربوط به مالکیت هر چیز به جز خود تیوب
- هر نوع دیگری از آسیب های تصادفی، غیر مستقیم، خاص یا آسیب های تبعی ناشی از هر دلیلی به هر قدر که باشد،مسئول نمی باشد.
مواردی که شامل ضمانت نمی باشد:
- هر آسیبی مربوط به مالکیت هر چیز به جز خود تیوب
- عدم استفاده از یک واشر و دو مهره در هنگام نصب و استفاده.
- خوردگی پایه یا ساقه ولو پس از استفاده.
- تورم نامناسب تیوب درصورتیکه تیوب بیش از 30% حجم خود خارج از محیط داخلی تایر باد شود.
- استفاده از مواد پرکننده نامناسب، درصورتی که درون تیوب با هرماده ای بجز هوا مثل مایعات ضد پنچری پرشده باشد.
- درصورتیکه شیء خارجی درون تایر باشد و سبب ایجاد صدمه به تیوب بنماید.
- فرسودگی های ناشی از خارج نمودن تیوب از بسته بندی و قرار دادن آن در معرض عوامل جوی و محیطی همچون تابش مستقیم نور آفتاب و یا انبارش نادرست تیوب.
- تیوب هایی که بوسیله انواع خرابی خطرناک جاده ای از قبیل پارگی، پنچری، بریدگی یا به علت بوجود آمدن اشکال در موتورسیکلت، آتش سوزی ، تماس با مواد خورنده ، سواری در حالت پنچری ، تنظیم باد نامناسب، اعمال بار بیش از حد و نصب نامناسب دچار آسیب شده باشند.
- کشیدگی و کندگی پایه یا ساقه ولو بر اثر نبستن متعلقات ولو (یک واشر و دو مهره) و همچنین حرکت با حالت کم بادی.
- استفاده از سایز نامناسب تیوب.
توجه: تیوب ها می بایست فقط درون تایرهایی که سایز آن ها بر روی تیوب درج شده است مورد استفاده قرار بگیرند